Vše co jste chtěli vědět o rum playingu a báli jste se zeptat

2011-02-27

CravataCon

Včera jsem se vrátil z Kravaty. Malý con v Novém Jičíně, který vždy učaruje svou přátelskou atmosférou. Popravdě pokud jste ze severní Moravy a doposud jste na Kravatě nebyli, příští rok si musíte udělat čas.

I když je program bohatý je zaměřen především na fanoušky fantasy. Najde se zde skromná anime linie a DDR místnost. Velké zastoupení zde mají hry díky doupe.cz. A nesmíme zapomenout ani wargaming. Každopádně programu je spousta a především máte z účastníků i organizátoru dojem naprosté pohody. Zapojit se s kýmkoli do hovoru prostě není problém.

Ale podívejme se na program detailněji. Con jsem zahájil s Nordem přednáškou. Udělali jsme remake Kozmodromácké přednášky Jak Sci-fi vykrádá fantasy a musím říct, že z ní mám velmi dobrý pocit, kdo dorazil vypadal, že se baví.

Poté jsme se vrhli do víru dění a čekali na soutěž polských kamarádů. Pantomimické orgie byly něco naprosto neopakovatelného, bohužel jsme nepředváděli rum tak často jak by se hodilo a proto jsme skončili hluboko v poli poražených. Každopádně takto nějak si představuji internacionální cony a jejich program.

Zbytek večera se poněkud rozmazává a jediné co vím jisto jistě je, že cesta do Kauflandu a zpět mi trvala skoro dvě hodiny. Tak snad to příště bude lepší.

Ráno když jsem rozlepil oči bylo zhruba půl desáté a já si dával dohromady vše co se stalo minulou noc. Kromě několika skupinek, které jsem přesvědčoval o tom že by měli přijet na OrientCon do Chotěboře a asi hodinové debaty s Chinem o budoucnosti MAniFestu (Malý Anime Festival v Ostravě, který pořádáme) to bylo víceméně v normě.

Kolem půl jedenácté jsme se všichni sešli opět na baru a přemýšleli co dál. Rozhodli jsme se navštívit dvouhodinovou přednášku o irské hudbě. A musím smeknout, přednášet s takovým zápalem se jen tak nevidí a musím slečnu pochválit. Doufám, že na nějakém dalším conu ji opět budeme moci uslyšet. To že jsme asi hodinu přednášky proškytal, a nakonec jsme přetahovali asi o půl hodiny do obědové pauzy, dojem vůbec nezkazilo, spíše naopak. Jen škoda, že na přednášce bylo v průměru tři a půl jedince.

Po odskočení si na polévku a pivo do nejbližší hospody jsme se vydali na soutěž ve které jsme prostě museli zabodovat. Šlo o týmovou záležitost a náš pirátský tým "Pirate Camp" (pokud neznáte stejnojmenný film, rozhodně se na něj podívejte) svedl epický souboj s úderným Palcátem a trochu nekompletními Mrzáky. Nakonec jsme první místo dělili ale zábavy jsme si užili až až. Doufám, že u žádné další příležitosti mě Nord nebude před lidmi oplodňovat nebo nebudu muset škytající pít lahváč na rychlost (v mém případě spíš pomalost).

Nyní jsme se vydali směr herní pantomima, ta byla asi opravdovým vrcholem programu. Počet Polských a Českých hráčů byl vyrovnán a tak jsme se do týmu losovali. Vznikly tak dva internacionální týmy a o zábavu bylo postaráno.

A pak už jsem se vydal směr Ostrava. I když jsme na Kravatě nestrávil celé tři dny musím říct, že prozatím se jednalo asi nejlepší con letošního roku. Je to i tím, že jsem byl jen na dvou a první z nich byl PGF, kde jsme na samotné conování neměl moc času, ale i tak. Dávám prst nahoru a doufám, že se v Novém Jičíně příští rok sejdeme se všemi lidmi dobré (rumové) vůle.